Saturday, May 3, 2008

Juliet Melayu


Akukah yang hadir... dalam setiap hela nafasmu, akukah yang didamba… dalam dingin malam yang membeku, merindu,memuja purnama… mendakap kenangan beribu tahun lamanya.. entahkan tahu,entahkan tidak… titipkan segenap resah yang singgah, mencari secangkir harapan walau payah…. Tetaplaaa kau disitu… Hiasan terindah arca mimpiku…
Juliet_Melayu

Dalam resah yang tak berhujung ini... Ku anyam bait-bait rindu untukmu, Lewat gerimis menangis, Dan ku kirim seluruh kasih syg melewati Jambatan pelangi di kaki langit, Tak pernah terubat segala resah, Walau bertamu sejuta wajah..... Juliet_Melayu

Cinta yang disemadikan tidak mungkin layu selagi adanya imbas kembali.Hati yang remuk kembali kukuh selagi ketenangan dikecapi,jiwa yang pasrah bertukar haluan selagi esok masih ada.Parut yang lama pastikan sembuh selagi iman terselit di dada......
Juliet_Melayu

Cinta? Apa ada dengan cinta?..Adakah segala luka yang berbekas dihati bisa sembuh dengan sentuhan cinta?,Cinta hanyalah ilusi kabur,pemanisnya kata-kata,harumannya bunga-bunga yang berkembang mekar dalam hati,iramanya getaran hati serta jantung yang berdenyut mengikut alunan cinta, segalanya mempesonakan………
Juliet Melayu

Aku adalah kekasih malammu, Tatkala engkau dilamun mimpi rindu, Dihatimu aku singgah, Meninggalkan sukma yang indah, Aku jua adalah perindu malam, Yang berbisik kepadamu dalam diam, Meskipun engkau tidak menyedari, Akan kehadiran diri ini, Aku akan datang, Tika langit malam cantik terbentang, Tunggu aku.... Diambang pintu kasihmu....
Juliet_Melayu

No comments: