Saturday, May 3, 2008

Dj_Ricky

untuk diri sendiri, jgn jadi seperti lakonan opera, jadi seperti insan yg memainkan watak opera, jgn terpedaya dengan lakonan, jgn terganggu pemikiran kerana lakonan dan sandiwara semata-mata demi sebuah kehidupan yg masih di ilusi yg panjang

Aku Sepi.... Lama aku menanti, dan terus menanti, Engkau menghilang dari seribu pandangan, Tersorok aku dicelah-celah batuan, Hanya pepatung dapat menyapa aku dari lamunan. Aku tahu aku pencintamu, Penipu dalam segi budi bicara, Tergengam api sengsara, Hidup penuh kesyahduan. Air yang mengalir dari tujuh gunung, Begitu juga mengalir darah mengalir didalam tubuhku ini, Sesejuk air yang menghentam deras, Menenangkan sejenak hati yang sedang amarah. Mata tertumpu disuatu sudut, Tercari-cari bayang siapa, Cuba ku gapai, tangan tak sampai, Cuba ku belai, hati layu terkulai, Rindu tersadai, derita mendatang.

ricky wan (4/29/2008 12:24:03 AM): Pelangi senja.... Keindahan pelangi tidak semesra dulu, Awan yang kugapai kini tinggal impian, Ribut yang melanda sesekali meleraikan sebuah impian, Antara sayang dan benci, tersimpan rindu disejuta wajah. Berdendam pada yang sudi, Membenci pada yang setia, Sukar nak ku luah dengan butir-butir pasir, Sekali ombak menghempas ke pantai, Begitu juga luruh cintaku. Aku cuba bukakan pintu hati untuk berkata-kata, Menyimpan seribu makna, Membangkit seribu pengertian, Tercuit sakitnya kenangan, Pimpin aku kepintu bahagia.... Nukilan - Rickywan

ricky wan (4/29/2008 12:28:05 AM): Segalanya sudah berakhir disini syg, aku boleh lari dari bibir ini untuk menyatakan aku telah tewas dlm arena ini, tp hatiku tetap menyanyangimu selalu, walaupun aku tahu sisa2 cinta yg semakin aku gapai sudah pudar, usah dikau bersedih syg, antara aku dan kau sudah tiada lg cinta,biar kau katakan aku kata aku tiada syg, biar kau kata tiada lg cinta untukmu, tp percayalah cinta ku ini tiada untuk siapa, hanya seorg yg masih kusyg dan kucintai yg bernama kekasih....

ricky wan (4/29/2008 12:36:56 AM): Andai aku mati dahulu, kirimkan lah puisi ini dipusaraku, andai aku pergi dahulu, cium lah didahiku... aku tahu, aku akan pergi buat selamanya, sehingga habis nafasku, relaku tukarkan nyawaku untukmu, biar aku pergi mengantikan mu. Aku tahu, aku bukan terbaik buatmu, tapi aku juga bukan pilihanmu, tapi aku rindu, tapi aku cinta, tapi aku sayang padamu. Biar hidupku denganmu selamanya, sebuah cinta dan sayang hanya untukmu......... Nukilan Ricky

No comments: